Retourneren
Zijn er kosten verbonden aan retourneren?
De verzendkosten voor het retourneren zijn voor eigen rekening. Voor het ruilen of retourneren van e-bikes rekenen wij tijdelijk geen verzendkosten. Lees hier mee over het retourneren van elektrische fietsen.
Wanneer kan ik mijn producten uiterlijk retourneren?
Je kunt binnen 14 dagen nadat je het product ontvangen hebt, je retour aanmelden en hebt vervolgens nog eens 14 dagen te tijd het product daadwerkelijk te retourneren.
Waarom moet ik een retourformulier invullen?
Dat is niet verplicht, maar voor een snelle en correcte afhandeling is het belangrijk dat wij de juiste informatie ontvangen bij de retourzending. Daarom raden we wel altijd aan om het retourformulier in te vullen wanneer je een product retour wilt doen. Je kunt hiervoor ook het modelformulier voor herroeping gebruiken. Deze kun je hier downloaden.
Wat zijn de voorwaarden om het volledige aankoopbedrag van de geretourneerde producten terug te krijgen?
Producten kunnen zonder opgaaf van redenen geretourneerd worden.
De volgende voorwaarden zijn van toepassing:
- De producten zijn in originele staat en onbeschadigd.
- Er is niet geprobeerd een gebrek te herstellen.
- Indien redelijkerwijs mogelijk is de originele verpakking gebruikt voor het retourneren.
- Het verzendrisico van het retourneren is voor de koper.
Wat is het retouradres?
Retourzending kunnen gestuurd worden naar:
Fietsuniek.nl
Briljantstraat 35
2665 NJ Bleiswijk
Nederland
Waar vind ik het dichtstbijzijnde afleverpunt van DHL?
Vind hier een DHL ServicePoint bij jou in de buurt.
Hoe kan ik de status van mijn retour volgen?
Je kunt de status van je retour volgen door middel van de track & trace code welke je van DHL digitaal ontvangt wanneer je jouw retourzending aflevert bij een van hun ServicePoints in Nederland.
Krijg ik na retourneren altijd het volledige aankoopbedrag terug?
Bijna altijd wel. Maar het is afhankelijk van de staat van je product. Om het volledige aankoopbedrag terug te krijgen is het belangrijk om je product in de originele staat en onbeschadigd terug te sturen. Dus bekijk het product gerust zoals je dit in de winkel zou doen. En stap eventueel op de fiets voor een korte proefrit, maar zorg dat de fiets niet vies wordt en dat de fiets niet beschadigd. Je bent alleen aansprakelijk voor de waardevermindering van de goederen die het gevolg is van het gebruik van de goederen, dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen vast te stellen. Lees hier meer over de retourvoorwaarden van e-bikes.
Wanneer krijg ik mijn geld terug?
Als je de overeenkomst herroept, ontvang je alle betalingen die je tot op dat moment hebt gedaan, inclusief leveringskosten onverwijld en in ieder geval niet later dan 14 dagen nadat wij op de hoogte zijn gesteld van jouw beslissing dat je de overeenkomst wenst te herroepen, van ons terug. Wij betalen je terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee je de oorspronkelijke transactie hebt verricht, tenzij je uitdrukkelijk met een ander betaalmiddel hebt ingestemd; in ieder geval zullen er voor de terugbetaling geen kosten in rekening worden gebracht. Wij mogen wachten met de terugbetaling tot wij de artikelen hebben teruggekregen, of je hebt aangetoond dat je de apparaten hebt teruggezonden, al naar gelang welk tijdstip eerst valt.
Wat als ik een verkeerde bestelling heb ontvangen?
Dat kan niet de bedoeling zijn! Meld dit bij onze afdeling klantenservice en dan zorgen wij ervoor dat je alsnog zo snel mogelijk de juiste bestelling in huis hebt. De retourkosten komen dan natuurlijk voor onze rekening.