Retourneren of ruilen van e-bikes
Toch niet tevreden met je elektrische fiets? Bij Fietsuniek.nl gaan we voor 100% tevredenheid, ook na de aankoop van je nieuwe e-bike. Daarom kun je bij Fietsuniek.nl een elektrische fiets of e-bike binnen 14 dagen na ontvangst gratis ruilen of retourneren.
Lees hier meer over de voorwaarden en hoe je een retour aan kunt vragen.
Retourvoorwaarden e-bikes
Je kunt binnen 14 dagen nadat je de ebike ontvangen hebt, zonder opgaaf van reden je e-bike retourneren. Je hebt 2 opties:
- Je e-bike ruilen voor een andere e-bike
- Je e-bike gratis retourneren en je geld terug laten storten.
Om gebruik te kunnen maken van onze retourservice en het volledige aankoopbedrag terug te krijgen is het belangrijk dat de e-bike in originele staat en onbeschadigd is. De e-bike mag wel getest worden, zoals je dat in een winkel zou doen. Dit betekent dat de elektrische fiets of e-bike gebruikt mag worden, mits:
- de e-bike geen gebruikerssporen of beschadigingen bevat
- de kilomterstand op het display minder dan 10 km is
Mocht de e-bike niet aan bovenstaande voorwaarden voldoen, maar wel worden geretourneerd dan zijn we helaas genoodzaakt 25% van de cataloguswaarde af te schrijven en de retourkosten in rekening te brengen. Dit omdat we de e-bike dan afgeschreven moet worden naar een 2de kansje en niet meer als nieuw verkocht kan worden.
Hoe kan ik mijn e-bike retourneren?
In de meeste gevallen komen we de e-bike bij je thuis ophalen. Wanneer aan bovenstaande voorwaarden voldaan is dan zitten hier geen kosten aan verbonden.
Je kunt contact met ons opnemen om je retour aan te melden. We zullen dan binnen een werkdag contact met je opnemen om een afspraak te maken wanneer we de elektrische fiets bij je op kunnen halen.
Kan ik de aankoop van mijn e-bike direct bij de bezorger annuleren?
Dat kan helaas niet. Onze e-bikes worden afgemonteerd en bezorgd door FietsNED. Retouren kunnen alleen aangemeld worden bij de Klantenservice van Fietsuniek.nl.