Levering

Nadat je je fiets gemakkelijk online hebt besteld dragen wij zorg voor de volledige montage en levering van jouw nieuwe fiets. Dit doen we in samenwerking met FietsNED.

Indien je alleen accessoires hebt besteld, dan worden deze direct verzonden via DHL. Lees hier meer over onze bezorgservice.

 

Wat zijn de verzendkosten van mijn bestelling?

Bestellingen vanaf € 75,00 worden gratis verzonden.

Voor bestellingen onder € 75,00 rekenen wij 6,95 bezorgkosten.

 

Wat is de levertijd van een nieuwe fiets?

Wij streven ernaar jouw bestelling zo snel mogelijk te verzenden. Omdat we jouw nieuwe fiets wel eerst zorgvuldig willen afmonteren en willen leveren op een locatie en tijdstip wanneer het jou uitkomt, houden we een verwachte levertijd voor fietsen aan van 5-10 werkdagen.

 

Wat is de levertijd van accessoires?

De levertijd van accessoires via DHL is 2-3 werkdagen. Heb je accessoires besteld in combinatie met een nieuwe fiets? Dan zullen we de accessoires tegelijkertijd met je nieuwe fiets bij je thuis bezorgen. Is dit niet de bedoeling en wil je de accessoires graag zo snel mogelijk ontvangen? Stuur ons dan een berichtje naar info@fietsuniek.nl o.v.v. je ordernummer, zodat we de accessoires alvast per DHL voorruit kunnen sturen.

 

Kan ik een bezorgmoment kiezen bij aflevering via FietsNED?

Ja, nadat je je bestelling hebt geplaatst neemt een monteur van FietsNED contact met je op om een gewenst bezorgmoment in te plannen. FietsNED levert van maandag tot en met zaterdag.

 

Kan ik een bezorgmoment kiezen bij DHL?

Ja, DHL bezorgt van maandag tot en met zaterdag, overdag of ’s avonds. Zodra het pakket is overgedragen aan DHL ontvang je een verzendbevestiging met daarin een link naar de Track & Trace code. Hiermee kan je het pakket zelf volgen, of je kunt het afleveradres / tijdstip nog aanpassen.

Wanneer je niet thuis bent, zal DHL je pakket de volgende werkdag of op zaterdag nogmaals aanbieden. Wanneer je pakket voor de tweede maal niet kan worden afgeleverd, krijg je een kennisgeving van DHL, waarop vermeld staat waar je het pakket af kunt halen (meestal het dichtstbijzijnde DHL punt).

 

Wat moet ik doen als mijn zending vertraagd of zoek is?

Dat hopen we natuurlijk niet! Maar mocht het toch gebeuren dat er iets mis gaat met de verzending, neem dan contact op met onze afdeling klantenservice via info@fietsuniek.nl. Wij helpen je dan verder en nemen contact met DHL op om je bestelling alsnog zo snel mogelijk bij jou thuis te krijgen.

 

Wat als het artikel onverhoopt niet leverbaar is?

Met de grootst mogelijke zorg monitoren wij voortdurend ons online assortiment. Helaas kan het in uitzonderlijke gevallen voorkomen dat tijdens het verwerken van de bestelling blijkt dat een artikel niet meer op voorraad is. We zullen je hierover zo snel mogelijk en uiterlijk binnen 5 werkdagen over berichten met een Final Manco melding. In dit geval wordt het aankoopbedrag van het artikel, binnen 14 dagen teruggestort op de rekening waarmee is betaald.